Suzuki LT-Z 400
2006.05.24. 16:11
Teszt
Suzuki LTZ 400 full kit:
Nem is akármit, egy igazi quadot próbálhattam ki, nem is akármilyet, hanem egy full kittes Suzuki LT-Z-t, Lininger Patrik jóvoltából.
Talán egyszerűbb lenne felsorolni a benne maradt gyári alkatrészeket, mert a gondos gazdi szinte mindent kicserélt speciális alkatrészekre, amit csak lehet kapni hozzá, minden benne van.
Ez egy full kittes versenybicaj, amit sikerült a fenekem alá gurítani. Nem is tudom hol kezdjem, talán először megpróbálom felidézni azt az élményt, amelyben részem volt.
Ez úgy szétráz, mint egy légkalapács!
De nehogy azt higgyétek, hogy az a plusz két kerék mennyire megkönnyíti az ember életét, sőt rendesen megnehezíti a motorozást, mert mégis motorkormány van a kezemben, de ez a fajta masina nem hajlandó motorként viselkedni. A menettulajdonságai egy autóéhoz hasonlíthatóak -csak könnyebb vele felborulni-, de mégis rajta ülök, nem benne, és ugyanolyan sokat kell rajta tornázni, mint egy krosszmotoron.
Nekem ennyi elég is volt lássuk, mit hoz ki belőle a büszke tulajdonosa, aki egész évben azért fejlesztette, hogy az övé legyen a legjobb az országban. Egy kis melegítés után egyből elképesztő mutatványokra képes vele Patrik, látszik rajta, hogy már alig várja a pillanatot, amikor elugrathat vele az ugratóról és repülhet, mint a madár.
Ezzel a futóművel és teljesítménnyel lehet is. A gyári 400 cm3-ből 470 lett, a vezérműtengely is hegyes konstrukció, a hengerfejet felpolírozták.
A karbi 41mm átmérőjű lapsúberes, befecskendezőszelepes (powerjetes) ami ha rátekered a gázt, rögtön bespriccel egy adag benzint a hengerfejbe, ettől a nyomaték iszonyatosan megerősödik, és sokkal gyorsabban reagál a gázadásra.
Ezért a kuplungba kevlárral erősített lamellák kerültek, a motorolaj hűtéséről olajhűtő gondoskodik, a kipufogó gázok, nyitott rendszeren keresztül távoznak a szabadba. A futómű tuning a váz megerősítésével kezdődött a gátlók rögzítési pontjainál, ahol gázos lengéscsillapítók végzik a dolgukat, a króm-molibdén lengőkarokon keresztül. A fék csak fémfékcsöveket és Goldfren betéteket kapott, mert a gyári rendszer is el tudja látni a lassítási feladatokat. A legfontosabb (amit minden sport quadra fel kellene szerelni) a biztonságos lábtartó, hogy ne tudjunk rámenni a saját lábunkra, az is megtalálható rajta. Van még magasított kormányoszlop, pro tape kormány, és magasított ülés is. Ez mindössze 180 kg.
Ha tehetitek próbáljatok ki egy ilyen szörnyeteget, mert azt nem lehet elmondani, hogy milyen érzés quadot vezetni, érezni kell!
|